Ładowanie...
Zamawiam
Koszyk: 0,00

Z powodu decyzji administracyjnej wstrzymujemy sprzedaż alkoholu. Przepraszamy za wszystkie niedogodności tym spowodowane.

Zdrowe śniadanie

Przez wielu całkowicie pomijane, przez innych spożywane ze smakiem. Śniadanie, bo o nim mowa, to ważny posiłek każdego dnia. Najważniejsze jest to, by składało się ze zdrowych produktów dostarczających energię na początek dnia.

przewiń

Śniadanie - zdrowy start

Dietetycy podkreślają, że śniadanie to bardzo ważny posiłek, od którego zależy funkcjonowanie organizmu w późniejszych godzinach. Pożywne śniadanie gwarantuje więc zdrowy start w nowy dzień - bez bólu głowy, senności czy złego nastroju.

Śniadaniowe puzzle, czyli sztuka komponowania

Najważniejsze jest to, by nie wychodzić z domu z pustym żołądkiem. Warto jednak pamiętać, że sekret tkwi w odpowiednim komponowaniu śniadania. Chodzi o to, by posiłek ten dostarczał wszystkie najważniejsze substancje odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego należy postawić na maksymalną różnorodność składników.

Pamiętaj, że dostarczana wraz ze śniadaniem energia powinna pochodzić:

  • z białka - w 10-14%
  • z tłuszczów - w 30%
  • z węglowodanów - w 60%.

Sięgaj jednak po węglowodany złożone oraz nienasycone kwasy tłuszczowe, które są najzdrowsze. Postaraj się, by śniadanie dostarczało ok. 30% kalorii przewidzianych na wszystkie posiłki w ciągu dnia.Odpowiednio skomponowane śniadanie dostarczy paliwa szarym komórkom, uzupełni niedobór składników odżywczych oraz będzie stanowić silny zastrzyk energii na początek dnia.

Komponując smaczne i zdrowe śniadanie, pamiętaj o nabiale. Mleko oraz jego przetwory zawierają sporą ilość wapnia - pierwiastka, od którego zależy wytrzymałość kości i zębów.

Zdrowe śniadanie na szybko

Jeżeli niekoniecznie lubisz owsiankę, a nie masz dużo czasu, wybierz musli albo przygotuj ryż na mleku.

Zasmakuj także w jogurtach (najlepiej naturalnych), kefirach czy maślance - są to produkty dostarczające sporo wapnia, a przy tym zawierające żywe kultury bakterii wspomagające pracę układu trawiennego.

Jeśli na przyrządzanie śniadania możesz poświęcić nieco więcej czasu, przygotuj twaróg z dodatkiem wędzonego łososia (albo innej wędzonej ryby), szpinaku lub awokado.

Masz tutaj szerokie pole do popisu - możesz eksperymentować, uruchamiając kulinarną fantazję.

Owsianka z malinami, jagodami i mlekiem kokosowym

To prosty i szybki przepis na zdrowie śniadanie. A jednocześnie doskonały dowód na to, że owsianka może być smaczna i zdrowa.

Przygotuj:

  • 1/3 szklanki płatków owsianych,
  • 2/3 szklanki wody,
  • 2/3 szklanki mleka kokosowego,
  • po 2 łyżki posiekany orzechów i migdałów,
  • syrop z agawy,
  • garść malin,
  • garść jagód,
  • szczypta soli
  1. Wieczorem zalej płatki owsiane gorącą wodą. Po przestygnięciu wstaw do lodówki.
  2. Rano przełóż je do niewielkiego rondelka, dodając mleko kokosowe.
  3. Dokładnie wymieszaj, a na koniec dodaj odrobinę soli.
  4. Płatki z mlekiem kokosowym gotuj na małym ogniu aż uzyskają kremową konsystencję.
  5. Przełóż do miseczki, posyp malinami, jagodami i orzechami.
Wrzuć do koszyka wszystkie produkty z tego przepisu