Szanowni Państwo, ze względu na wzmożone zainteresowanie zakupami, dostępne terminy dostaw mogą być odległe. Codziennie o godz. 9:00 oraz 19:00 otwieramy dodatkowe terminy dostaw na dzień kolejny. O dostępności terminów informujemy również za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zachęcamy do jej pobrania.

Ups...

Niestety nic nie znaleźliśmy dla zapytania ""

Mięso

Mięso różnego rodzaju często gości na naszych talerzach. Dietetycy są zgodni co do tego, że tzw. mięso białe powinniśmy jeść 2-3 razy w tygodniu, a mięso czerwone tylko kilka razy w miesiącu, a w pozostałe dni tygodnia ryby morskie zawierające kwasy omega-3 oraz warzywa strączkowe. Wszystkie one dostarczają niezbędne i pełnowartościowe dla organizmu białka. A mięso na świeżo to solidna baza do sporządzenia wielu smakowitych potraw i wyrobów takich jak wędliny.

Mięso białe, czerwone i ich właściwości

Mięso białe oraz czerwone jest źródłem łatwoprzyswajalnego białka, cennych aminokwasów, których organizm nie jest wstanie sam wytworzyć oraz żelaza. Przy czym to czerwone zawiera niekonieczne zdrowe tłuszcze nasycone, a te spożywane w dużych ilości podwyższają stężenie cholesterolu we krwi, a w konsekwencji prowadzą do rozwoju miażdżycy, niedokrwiennej choroby serca i zawału. Ze statystyk wynika, że osoby spożywające dużo wołowiny i wieprzowiny, a stroniące od warzyw i owoców, częściej zapadają na choroby układu krążenia. Dlatego, jak we wszystkim, zalecany jest zdrowy umiar.W pierwszej kolejności należy więc jeść mięso białe: z kurczaka lub indyka bez skórki, cielęcinę, królika czy strusia. Ma ono mniej tłuszczu i zdecydowanie więcej kwasów tłuszczowych nienasyconych, chroniącymi przed chorobami serca. W mięsie z kurczaka jest stosunkowo mało wapnia, ale za to dużo fosforu, cynku, miedzi i siarki, dodatkowo witaminy z grupy B. Cielęcina ma najmniej nasyconych kwasów i stanowi źródło potasu, wapnia, fosforu i witaminy B3.A od czasu do czasu można pozwolić sobie namięso czerwone, czyli wieprzowinę, wołowinę, baraninę, koninę, kaczkę lub gęś. Decydując się na nie wybierajmy to najwyższej jakości: polędwicę wołową, schab środkowy, a bogate w witaminy A, D i K podroby dawkujmy sobie, głównie ze względu na dużą zawartość cholesterolu.

Mięso – na co warto uważać i jakich zasad przestrzegać?

Mięso z pewnością warto jadać, choć jego rodzaj oraz wielkość porcji warto skrupulatnie wybierać. Nadmiar tego składnika diety, tak samo jak całkowita z niego rezygnacja, mogą doprowadzić do spustoszenia w organizmie. Mięso świeże ma najwięcej wartości odżywczych, nie warto go mrozić, gdyż podczas tego procesu traci ono cenne witaminy. Długo przechowywane, nawet w lodówce, szybko się psuje, dlatego nie ma sensu kupować go na zapas. Najlepiej trawi się w wersji gotowanej, duszonej bez obsmażania i pieczone bez tłuszczu. Natomiast przyrządzone na parze jest lekkostrawne, soczyste i pełne wartości odżywczych. Duszenie w folii czyli w sosie własnym, bez dodatku wody ani tłuszczu sprawia, że zachowują się wszystkie wartości odżywcze, a spożywanych kalorii jest znacznie mniej. Wszelkie jego walory smakowe można urozmaicić dzięki dodaniu przypraw, ziół oraz warzyw. Dietetycy nie odradzają jego grillowania, ale zalecają robienie tego w folii, gdyż wtedy tłuszcz nie kapie prosto do ognie i nie tworzy się dym, w którego składzie znajdują się szkodliwe substancje.Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą mięs z kurczaka, indyka, cielęciny, wołowiny i wieprzowiny, dostępnych w kawałkach lub po zmieleniu.