Faszerowana dynia z Sensational Mielonym

  • Rozgrzej piekarnik i przygotuj swoją dynię.
    Rozgrzej piekarnik do 200°C. Blachę możesz wyłożyć papierem do pieczenia lub delikatnie naoliwić. Przekrój dynie wzdłuż na pół i usuń pestki. Pokrojone boki natrzyj ulubioną oliwą z oliwek, lekko posyp solą i pieprzem i połóż przekrojoną stroną na blasze do pieczenia.
  • Upiecz dynie
    Dynie piecz przez około 30 minut, a następnie obróć je na drugą stronę i piecz przez następne 10 minut, aż będą zarumienione i zmiękną (powinieneś/powinnaś być w stanie łatwo je przebić widelcem).
  • Przygotuj ryż lub kaszę i dodatki do farszu
    Posiekaj grubo orzechy i suszoną żurawinę, a jabłko pokrój na małe kawałki. W międzyczasie ugotuj ryż lub kaszę quinoa zgodnie z instrukcją na opakowaniu i odcedź. Posiekaj drobno zioła zostawiając odrobinę do dekoracji.
  • Usmaż Sensational Mielone i połącz z resztą składników
    Przygotuj dużą patelnię i usmaż Sensational Mielone na oliwie z oliwek. Dodaj zioła, kawałki jabłka, orzechy i żurawinę i wszystko równomiernie podsmaż.
  • Napełnij dynie farszem
    Wyjmij dynie z piekarnika. Pozwól im trochę ostygnąć, a następnie wydłub łyżką trochę miąższu, aby dodać go do przygotowanego wcześniej ryżu lub kaszy. Dynię wymieszaj na patelni z ryżem/kaszą i mielonym, a następnie napełnij dynie farszem i podgrzej w piekarniku przed podaniem.
  • Przygotuj żurawinę, udekoruj i gotowe. Smacznego!
    W międzyczasie ugotuj świeżą żurawinę w wodzie z miodem, aż owoce żurawiny popękają. Udekoruj dynie żurawiną, liśćmi szałwii i rozmarynem.

Zapiekanka makaronowa z dynią i Klopsikami Roślinnymi

  • Ugotuj dynię do miękkości
    Dynię obierz obieraczką do warzyw i pokrój w kostkę. Ugotuj połowę kostek dyni w wodzie i szczypcie soli, aż będą miękkie.
  • Pokrój warzywa i zioła
    Pokrój w kostkę pomidora i cukinię, posiekaj cebulę i czosnek. Listki tymianku oderwij z gałązek i drobno posiekaj.
  • Ugotuj makaron i przygotuj bazę do sosu
    Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu i rozgrzej piekarnik do 200ºC. Podsmaż cebulę, czosnek i tymianek z pozostałymi kostkami dyni i cukinii na odrobinie oliwy z oliwek. Nałóż pokrywkę na patelnię i gotuj na wolnym ogniu przez około 10 minut.
  • Do bazy do sosu dodaj cytrynę i pomidora
    Zetrzyj skórkę z cytryny. Dodaj koncentrat pomidorowy i pokrojonego w kostkę pomidora. Smaż przez chwilę, dopraw solą i pieprzem.
  • Zmiksuj dynię i dodaj do sosu
    Odcedź ugotowaną dynię. Dokładnie zmiksuj mikserem i dodaj do dyniowo-cukiniowej bazy. Dodaj ugotowany makaron. Jeśli sos jest zbyt gęsty, dodaj jeszcze trochę dyni.
  • Upiecz, pokrój, smakuj!
    Wlej trochę oliwy z oliwek na patelnię i smaż Klopsiki Roślinne przez kilka minut. Włóż mieszankę makaronową do naczynia żaroodpornego i dodaj Klopsiki. Posyp wegańskim serem i pozostaw do zapiekania w piekarniku przez około 5 minut, aż ser się roztopi.

Sezonowa sałatka z Klopsikami Warzywnymi i dynią

  • Przygotuj spaghetti z brokuła
    Odetnij różyczki z łodygi brokuła. Cienko obierz łodygę brokuła i używając spiralnego noża lub obieraczki przygotuj z niej „spaghetti”. Ugotuj różyczki do chrupkości we wrzącej wodzie z odrobiną soli i krótko zblanszuj w niej „spaghetti”. Opłucz w zimnej wodzie.
  • Przygotuj pesto z marchewki
    Odetnij czubki marchewek (przygotuj ok. 50g). Opłucz pod zimną wodą i osusz. Zblenduj natkę marchewki z ok. 200 ml oliwy z oliwek extra virgin, 2 łyżkami orzechów włoskich lub orzeszków pinii, 2 łyżkami sera warzywnego (wegańskiego) i 1 ząbkiem czosnku. Dopraw solą i pieprzem oraz skórką z cytryny.
    * Pesto smakuje pysznie jako dodatek do kanapek i zup. Przechowuj w lodówce pod cienką warstwą oliwy z oliwek lub zamroź to, co zostało, w małych porcjach.
    * Same marchewki możesz przechowywać przez długi czas w szufladzie na warzywa.
    * W przypadku marchwi, która stała się nieco czerstwa, można ją „uratować”, mocząc ją w zimnej wodzie i wstawiając do lodówki.
  • Przygotuj pestki dyni
    Dynię przekrój na pół, wydrąż pestki i gotuj 20. Odsącz je i osusz na papierze kuchennym. Rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i skrop odrobiną oliwy z oliwek. Posyp przyprawami, np. kolendrą, kurkumą, pieprzem cayenne i odrobiną soli. Piecz je przez około 15 minut, aż będą chrupiące w piekarniku nagrzanym do 200ºC. Pozwól im ostygnąć. Pestki sprawdzą się idealnie jako przekąska lub dodatek do sałatki.
  • Upiecz dynię
    Umyj i pokrój (obieranie nie jest konieczne) miąższ dyni w kostkę, rozłóż na blasze do pieczenia, skrop oliwą z oliwek, solą i pieprzem i piecz przez około 20 minut.
  • Podsmaż Klopsiki Warzywne
    Jabłko pokrój w ćwiartki i smaż Klopsiki Warzywne Garden Gourmet przez kilka minut na odrobinie oleju, aż się zarumienią (zgodnie z instrukcją na opakowaniu).
  • Połącz składniki i ENJOY!
    Rozłóż roszponkę na talerzach, połóż na niej kawałki dyni, ćwiartki jabłek, różyczki brokuła, „spaghetti” oraz Klopsiki Warzywne. Skrop sałatkę oliwą z oliwek, octem balsamicznym, sokiem z cytryny i pesto z pieczonej marchwi lub posmaruj pesto kromkę chleba. Udekoruj sałatkę pieczonymi pestkami dyni. Smacznego!
GARDEN GOURMET Wegańskie nuggetsy 200 g
GARDEN GOURMETWegańskie nuggetsy200 g59,95 zł / kg
Super cena
11,9913,99
Do koszyka
Ważny do 01-01-2023
Ważny do 23-12-2022
Ważny do 23-12-2022
GARDEN GOURMET Klopsiki Roślinne 200 g
GARDEN GOURMETKlopsiki Roślinne200 g56,95 zł / kg
Super cena
11,3913,49
Do koszyka
Ważny do 23-12-2022
GARDEN GOURMET Falafel 190 g
GARDEN GOURMETFalafel190 g63,11 zł / kg
Super cena
11,9913,99
Do koszyka
Ważny do 22-12-2022
GARDEN GOURMET Wegańskie Fileciki 160 g
GARDEN GOURMETWegańskie Fileciki160 g74,94 zł / kg
Super cena
11,9913,99
Do koszyka
Ważny do 22-12-2022
GARDEN GOURMET Sensational Mielone 200 g
GARDEN GOURMETSensational Mielone200 g68,45 zł / kg
Super cena
Chwilowo niedostępny
Zamienniki
GARDEN GOURMET Sensational Burger 2 porcje 226 g
GARDEN GOURMETSensational Burger 2 porcje226 g60,58 zł / kg
Super cena
Chwilowo niedostępny
Zamienniki