Kiełki
Sortuj

Rodzaje

Brak dodatkowych filtrów.

Marki

Brak dodatkowych filtrów.

Produkt polecany
BIO PLANET Cukier trzcinowy brązowy (demerarara) BIO 1 kg
Ważny do 31-07-2024
Produkt polecany
GARDEN GOURMET Falafel 190 g
GARDEN GOURMETFalafel190 g63,11 zł / kg
Super cena
11,9913,99
Do koszyka
Ważny do 18-10-2022
Ważny do 02-10-2022
Ważny do 02-10-2022
Ważny do 29-09-2022
Ważny do 29-09-2022
Ważny do 02-10-2022
Ważny do 30-09-2022
Ważny do 02-10-2022
Ważny do 29-09-2022

Kiełki

Kiełki są źródłem wielu składników odżywczych i minerałów. W sklepie internetowym Frisco.pl dostępne są różne rodzaje, m.in: kiełki rzodkiewki, kiełki lucerny czy kiełki brokuła. To zdrowy element zbilansowanej diety. Kiełki słonecznika są bogatym źródłem fosforu, wapnia i żelaza. Pierwsze wspomagają nasze kości i żeby, kolejne minerały jak żelazo wspomagają pracę układu krwionośnego. Część z kiełków można umieścić w pojemniku z ziemią, z nasion wyrosną pędy. Świeże, surowe kiełki można wykorzystać jako składnik sałatki, ale równie dobrze smakują z pieczywem posmarowanym masłem lub twarożkiem. Pędy słonecznika, podobnie jak pozostałe kiełki, należy przechowywać w odpowiednich warunkach, by uniknąć gnicia.Kiełki brokuła swoją popularność zawdzięczają znajdującemu się w nich sulfofranowi, który posiada właściwości antynowotworowe. Smak produktu jest nieco pikantny. Stanowią świetny dodatek do kanapek i sałatek. Kiełki najlepiej spożyć, gdy są świeże. Jedzenie kiełków brokuła wzmacnia układ odpornościowy, nerwowy, krwionośny i wspiera obniżenie ciśnienia krwi. Znajdujące się w kiełkach brokuła substancje mają właściwości antybakteryjne, dlatego zaleca się je spożywać przez osoby które są narażone na infekcje, co jest szczególnie częste w okresie jesienno-zimowym.Jednym z bardziej popularnych kiełków jest rzeżucha sadzona w okolicach świąt Wielkanocnych. Kiełki są produktem bogatym w błonnik, spożywanie ich wspomaga metabolizm. Kiełki lucerny może być wsparciem w przypadku niedoborów magnezu, cynku, miedzi czy manganu. Roślina ta pobudza apetyt, obniża poziom cholesterolu i może być środkiem moczopędnym. Kiełki rzodkiewki oprócz świetnego smaku, również mają właściwości wspomagające dla organizmu - działają wykrztuśnie i mają dużo witaminy C oraz kwasu foliowego. Wspomaga pracę wątroby o dróg żółciowych. Biały nalot występujący na nich niesłusznie myśmlonu jest z pleśnią.

Kiełki - z czym je podawać?

Kiełki rzodkiewki doskonale komponują się z twarożkiem, jajkami, jogurtem, którym dodadzą ostrego, pieprznego smaku. Można je także połączyć z wędzonym łososiem i kwaśną śmietaną. Kiełki słonecznika mają lekko orzechowy posmak, dlatego można je łączyć z mięsem lub wędlinami, rybami, pasztetem. Podobnie smakują również kiełki lucerny. Łącząc je z jogurtem naturalnym i szczyptą curry, otrzymasz smaczny, a przede wszystkim zdrowy koktajl. Z kolei pikantności nie zabraknie potrawom, do których dodamy kiełki brokuła** lub buraków. Dodając kiełki soczewicy lub pszenicy osłodzony nieco potrawę. Przykładowo można je połączyć w sałatce z kurczakiem, papryką i kukurydzą konserwową.Kolejną opcją jest dodanie kiełków soi do pasty miso i polędwicy wołowej. Wolisz chrupiące warzywa lub kiełki? Wybierz kiełki soi, a na pewno się nie rozczarujesz. Kiełki fasoli Mung sprawdzą się natomiast w potrawach z woka. Połącz je również z krewetkami, papryką, awokado i imbirem i zawiń w tortillę. Pyszności. Kiełki roślin strączkowych zyskują jeszcze większą głębię smaku po podgrzaniu. Kiełki jarmużu działają antyoksydacyjnie, ich smak jest ostry, trochę podobny do rzodkiewki. Jarmuż jest bogaty m.in. w potas, żelazo i sód, zawiera różne witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i wodzie. Wszystkie kiełki są źródłem błonnika, witamin i minerałów, dlatego warto pamiętać o nich w codziennej diecie. W zależności od smaków jakie preferujemy, możemy łączyć je w różnych wariantach przygotowując niesamowite potrawy. Zdrowe produkty znajdziesz zawsze w bazarku świeżości Frisco.pl!