Ładowanie...

Grillowanie z internetu już w weekend majowy

Dodano 2013-04-24

Weekend majowy rozpocznie wielkie grillowanie w Polsce. Z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl wśród internautów wynika, że aż 94% badanych zamierza grillować w tym roku, z tego 49% zainauguruje sezon grillowy w długi weekend majowy. W kolejne weekendy planuje grillować 41% respondentów, 22% w trakcie wakacji, a 6% w ciągu tygodnia. Blisko co drugi badany grilluje w przydomowym ogródku, taka sama liczba na działce, a co trzeci – podczas innych wyjazdów. Co dziesiąty rozpala grilla w wyznaczonych miejscach w parku. Równie często respondenci grillują na balkonie. Trzy czwarte (75%) badanych zamierza robić zakupy na grilla w internecie.

- Na ruszt trafi najczęściej kiełbasa, karkówka i części kurczaka. Grilluje je ponad trzy czwarte badanych. Ponad połowa respondentów będzie grillować warzywa, kaszankę i pieczywo, blisko co trzeci – ryby. Jak pokazała nasza ankieta, Polacy nie boją się eksperymentowania - badani grillują również sery, szaszłyki, steki, ziemniaki, owoce i owoce morza, ale także produkty sojowe, z tofu, grzyby, burgery z soczewicy i inne wegetariańskie przysmaki – opowiada Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, jednego z największych e-supermarketów w Polsce.

W sieci badani zamierzają zakupić zarówno produkty na grilla, jak i akcesoria służące do grillowania. Mięso na grilla bez przypraw planuje kupić w internecie 44% badanych, ryby bez przypraw 21%, a przyprawy 45%. Przyprawione mięso i ryby nabędzie w e-supermarketach odpowiednio 17% i 4% respondentów. Z sieci na grilla trafią także warzywa (38%) i pieczywo (26%). Co drugi badany zamierza kupić w internecie aluminiowe tacki lub folię do pieczenia, prawie co drugi – węgiel, co trzeci talerzyki, sztućce i kubki, a co siódmy – grilla.

- Choć lubimy grillować, jesteśmy nieco mniej wyrozumiali dla innych grillujących. Z naszej ankiety wynika, że najbardziej przeszkadzają pozostawione śmieci – przyznał to co trzeci badany. Co czwarty skarży się na nietrzeźwych grillowiczów, co siódmy na grillowanie przez sąsiadów na balkonie, a co ósmy na głośną muzykę i inne hałasy. Dużo bardziej wyrozumiali jesteśmy, jeśli chodzi o dym i inne zapachy z nieswojego grilla, przeszkadzają one tylko 7% badanych – wyjaśnia Grzegorz Bielecki.

W związku z tym, przed rozpoczęciem sezonu Frisco.pl, wprowadza specjalną ofertę dla wszystkich amatorów grilla. Obok wyboru mięs, warzyw, różnego rodzaju przypraw na grilla, marynat, mieszanek i sosów, przez cały sezon będzie można kupić produkty specjalnie przyrządzone na grilla, jak skrzydełka grillowe podpieczone, parzoną kiełbasę, różnego rodzaju szaszłyki, marynowane udźce z kurczaka, łososia na grilla czy marynowanego pstrąga. W ofercie znajdą się również niezbędne do grillowania przybory - węgiel, rozpałka, tacki, plastikowe talerze i sztućce, a także grille. Przez cały sezon wiele produktów z tej oferty będzie dostępnych w promocyjnych cenach.

Ankieta przeprowadzona w kwietniu 2013 r. na próbie 800 internautów zarejestrowanych we Frisco.pl.